maanantai 8. elokuuta 2016

Kuulumisia ja sen semmoista.

Tätä minä vähän pelkäsinkin: hiljaiseloa, hiljaiseloa. Jotenkin vaan ei oo muka aikaa istua ja aloittaa. Vaikka sitä oikeasti olisikin. Juoksurintamalle kuuluu vaihtelevaa. Välillä on virtaa ja välillä ei. Hiljaiseloa sielläkin, tai ei ainakaan kovin aktiivista touhua tällä hetkellä ole..
Liittymiseni Tr-tiimiin on tuonut paljon ajatuksia omasta, kevyestä juoksuharrastuksesta. Jotenkin se, että ympärillä on ihmisiä, jotka juoksee maratooneja ja ultrajuoksuja on luonut hirveesti itselle paineita siitä, että pakkopakkopakko itekki vaan parantaa tahtia ja miten surkeita matkoja sitä ite juoksee ja hullua juosta, kun ei oo mitään muuta kuin kello ja km-mittari millä seurata omaa kehitystä ja kaikki puhuu pk-alueella juoksemista ja mitä ihmettä se edes on:D No nyt tiedän mitä se tarkoittaa, mutta niin paljon uutta tietoa asiasta, jonka kuvittelin olevan hyvin yksinkertaista. Aloin pohtimaan, kun omat juoksulenkit ovat aina tietyn mittaisia ja tavallaan puhti loppuu tietyn matkan jälkeen, että kuinka voisin saada omaan juoksuun uutta inspiraatiota. Avauduin turhautumisestani Miitrille ja heti helpotti. Jossain vaiheessa otan käyttööni Miitrin tekemän juoksuohjelman, nyt on menossa vaihe, jossa itse itseni kanssa vaihdan esimerkiksi juoksumaastoja, jotta inspiraatio pysyisi yllä. Minä kun oon nitkuttanut niitä samoja polkuja, oikeastaan kokosen ajan mitä oon juossu tuolla asuessamme. No se on auttanut hieman. Vielä pitäis saada oma mieli pois semmoisesta itseään vastaan kilpailemisesta, jotta juoksulenkeistä tulisi enemmän nautinto kuin suoritus, joka tähtää edellistä lenkkiä pidemmälle tai nopeampaan aikaan. Minä kun en siis tähtää mihinkään kilpajuoksuun, vaan juoksuun oman mielen mukavuudeksi. Hyvä on tehdä itselle tavoitteita, mutta kun niihin tavoitteisiin pääsisi ilman stressiä. Juosta juoksemisen ilosta eikä ottaa  siitä paineita. Tiijättekö mitä meinaan? Olin ehdolla Runteq Zoi- juoksuanturin testaajaksi, mutta siinäkin ajattelin sitten, että mitä minä vasta-alkaja, kevyesti hölkyttelevä ihminen sellaisella tekisin, kun en sitä osaisi varmaan käyttääkkään, kun en edes sykevöitäkään omista ja ja ja. Eipäsjuupas ihminen minussa pääsi valloilleen. No jäi siis sekin tuote testaamatta ja käyttö opettelematta:) Mutta eilen kävin lenkillä, kulki hyvin ja oli mukavaa. Olen minä juossut ei siinä ja se on ollut ihan kivaakin. Pieni suvantovaihe ja juoksumasis oli hetkellisesti, siitä varmaan kirjoitustaukokin. Mutta nau aim päk in pisnes. Huomenna ajattelin kirjoittaa tulevasta Turarunista jonne olen menossa ja hieman asiaa siitä, kuinka olen näppärästi jättänyt kehonhuollon kokonaan huomioitta:) Vastausta kirjoitushaasteeseen siis tiedossa;)

Ooppa kuulolla!

-Milika

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti